POTPREDSJEDNIK VLADE I MINISTAR BRANKO BAČIĆ POSJETIO GRAD MURSKO SREDIŠĆE
07/11/2023VIDEO – Dražen Srpak izvješće o stanju ilegalnih migracija na području Republike Hrvatske
09/11/2023Gradonačelnik Dražen Srpak iskoristio je aktualni sat u Hrvatskom saboru kako bi se dotaknuo jednog za Mursko Središće ključnog pitanja – obilaznice s mostom preko rijeke Mure. Pohvalivši napore Hrvatske vlade i ministra Olega Butkovića te čak tri i pol milijarde eura vrijedne investicije u prometnoj infrastrukturi, pri čemu su samo dvije u Međimurju koje se trenutno izvode, obilaznica Preloga te Nedelišća i Pušćina teške gotovo 36 milijuna eura, gradonačelnik je ministra podsjetio i na još jednu važnu obilaznicu – onu Murskog Središća.
Obilaznica Murskog Središća kudikamo je kompliciranija za rješavanje zbog potrebne uključenosti slovenske strane, bez koje je sam projekt neizvediv. Upravo je na tom tragu bio i odgovor ministra Olega Butkovića koji je nabrojao i važne korake koje je Vlada već učinila po tom pitanju. Trenutni su napori usmjereni u dogovaranje točke spajanja, odnosno pozicije novog mosta, s vladom susjedne Republike Slovenije, pri čemu postoje određena razmimoilaženja. Ono što je najvažnije, ministar je nedvosmisleno rekao da Vlada ne odustaje od tog projekta te da će dodatni napori biti usmjereni u njegovo rješavanje u nadolazećem razdoblju. Napomenuto je i da je su ulaskom u prostor Schengena, zbog nepostojanja granične kontrole gužve smanjene, međutim, teretni je promet i dalje preintenzivan i nadamo se što skorijem rješenju spornih točaka sa susjednom Slovenijom.
Gradonačelnik Dražen Srpak mu je zahvalio na odgovoru, te naglasio da bi to rješenje i spojilo dva autoputa brzom cestom, onaj u Lendavi i onaj u Čakovcu, pomoglo svim građanima na potezu do Čakovca, te pristup autoputu olakšali svima iz središnjeg i gornjeg Međimurja. Zahvalio je ministru i na dosadašnjim naporima, kao i gospodi Plenkoviću, Grlić Radmanu i Škoriću, koij su također upoznati s problemom i pridonose njegovu rješavanju.
Pitanje zastupnik Dražen Srpak:
Poštovani ministre Butković,
svjedoci smo izuzetnih postignuća na polju prometne povezanosti Republike Hrvatske.
Prošle godine otvoren je Pelješki most te je tako konačno Republika Hrvatska postala jedna cjelina. Također, krajem prošle godine otvorena je dionica Koridora 5C Osijek – Beli Manastir, izvode se radovi na autocesti Zagreb – Sisak, u rujnu je probijena druga cijev tunela Učka, izvode se radovi na izgradnji najjužnije dionice autoceste do Dubrovnika. Isto tako, otvorena je nova državna cesta D403 koja značajno rasterećuje promet u Rijeci. Ove godine započeli su radovi na izgradnji treće etape dionice brze ceste Bjelovar – Virovitica – granični prijelaz Terezino polje. Ujedno, gradit će se i brza cesta Varaždin – Ivanec – Lepoglava – Krapina.
Poštovani ministre, nedugo ste boravili u Međimurju te ste otvorili radove na zaobilaznici Grada Preloga, a uskoro će se ista stvar dogoditi i sa zaobilaznicom Općine Nedelišće. Ističem kako su ulaganja Republike Hrvatske u Međimurje značajno vidljiva. Svakako ste upoznati s velikom problematikom teretnog prometa koji već dugi niz godina opterećuje Grad Mursko Središće i sva naselja do Čakovca, a kao što znate rješenje tog problema je gradnja novog mosta na rijeci Muri, zaobilaznice te brze ceste do sjeverne zaobilaznice grada Čakovca. Osobno ste više puta bili u gradu Mursko Središće i zahvalni smo na svim dosada pokrenutim aktivnostima. Ulaskom Republike Hrvatske u Schengenski prostor kolone su se smanjile međutim gotovo 18 tisuća šlepera i dalje prolazi centrom grada. Uz to, gradnjom brze ceste do Čakovca riješilo bi se i povezivanje gornjeg djela Međimurja na autoput. Ministre, je li Republika Hrvatska odustala od tog projekta ili je glavni i osnovni problem za njegov „status quo“ potreba dogovora s Republikom Slovenijom o točci spajanja, to jest poziciji novog mosta obzirom što on spaja dvije države, a to je preduvjet za daljnje radnje u realizaciji ovog projekta. Hvala.
Odgovor ministar Oleg Butković:
Poštovani predsjedniče sabora, poštovani zastupniče, hvala Vam na vašem pitanju. Istina je da mi danas ulažemo u cestovnu infrastrukturu nešto više od 3 i pol milijarde eura i svi projekti koje ste nabrajali, neću ih ponovo nabrajati, su velika postignuća ove vlade u posljednjih nekoliko godina. Ako govorimo o sjeveru Hrvatske, onda smo mi u posljednje vrijeme završili nekoliko projekata, vi ste ih spomenuli. Spomenut ću sjevernu obilaznicu Čakovca, nedavno smo otvorili i obilaznicu Grada Novog Marofa, projekta koji je 30 godina očekivan u tom kraju i naravno, početkom listopada su otvoreni radovi na obilaznici Grada Preloga, projektu vrijednom oko 10 milijuna eura. Radovi su krenuli, u tom smislu zaista veselimo se što će Prelog dobiti obilaznicu. Isto tako, paralelno s tim, raspisani su natječaji za dvije obilaznice, Nedelišća i Pušćina, zajedničke vrijednosti negdje oko 25 i pol milijuna eura. Mislim da to pokazuje spremnost Vlade i hrvatskih cesta da obnova državnih cesta, izgradnja obilaznica u cijeloj Hrvatskoj ravnomjerno ide jednom dinamikom uz realizaciju svih onih brzih cesta koje su nam u prioritetima da se u sljedećih nekoliko godina i završe. Kad govorim o obilaznici Murskog Središća, projektu koji je dugo pripreman, budući da je za njega još 2018. godine izrađena studija izvodljivosti s idejnim rješenjem, Hrvatska Vlada i Ministarstvo, odnosno Hrvatske
ceste nisu odustale od tog projekta, niti ćemo naravno odustati, ali je činjenica da smo imali određenih poteškoća pošto on spaja Mursko Središće i Lendavu s druge strane, oko spojne točke, za što nam je potreban dogovor sa susjednom Republikom Slovenijom kako bi se dogovorila spojna točka i slijedom toga išlo dalje u projektiranje te ceste. Mi te razgovore vodimo, postoje određena razmimoilaženja oko te točke, međutim, svi napori Vlade, odnosno Ministarstva u sljedećem razdoblju će biti da što prije definiramo spojnu točku kako bi se onda projektiranje te ceste, koja je obilaznica Murskog Središća (dovršilo). I slažem se s Vama, ulazak Hrvatske u Schengen je pomogao, odnosno rasteretio taj dio Hrvatske pošto je kamionski promet u vrijeme dok nismo bili u Schengenu izbjegavao autocestu i išao tom dionicom. Pomogao je naravno i smanjio broj kamiona, međutim taj broj je i dalje veliki i u tom smislu jedino pravo rješenje u tom smislu je obilaznica Murskog Središća. Tako da ćemo vrlo brzo nadam se završiti te razgovore sa susjednom Republikom Slovenijom, potpisati tu spornu točku, definirati ju i krenuti u realizaciju tog projekta. Hvala Vam lijepa.
Odgovor zastupnik Dražen Srpak:
Hvala Ministre, zahvalan sam za sve što ste do sada činili oko tog projekta, uz Vas sve o njemu znaju predsjednik Vlade Andrej Plenković, ministar vanjskih poslova Grlić Radman, te Škorić iz Hrvatskih cesta te i njima zahvaljujem na svakom podršci. Naime, dva vrlo važna dokumenta su izrađena, a to je prometni elaborat smještaja u prostor te studija izvodljivosti koja je zapravo pokazala da je već dano pozitivno mišljenje na taj projekt koji bi rasteretio ne samo Grad Mursko Središće već i sva naselja do Čakovca, te spojio dva autoputa, onaj u Lendavi u Sloveniji sa onim našim u Čakovcu, a omogućio bi i puno brži pristup svim stanovnicima centralnog i gornjeg Međimurja autoputu. Ministre, važno je čuti da RH i Vlada od tog projekta nije odustala a vjerujem da se uz dodatno uložene napore može postići napredak prema njegovoj realizaciji. Ljudi koji na tom prostoru žive bit će vam jako zahvalni. Hvala